back

bergendahls_food_logotyp

varumarke_FOOD

Bergendahls Food är utmanaren som växer mest inom svensk dagligvaruhandel. Företaget har ca 3 500 anställda och omsätter SEK 9 miljarder och driver såväl partihandel som egna butiker City Gross och EKO samt samverkar med fristående köpmannaägda butiker inom bl a grupperingarna Den Svenska Matrebellen och Matöppet.



CG Logo 1rad CMYK

City Gross är supermoderna stormarknader och/eller storlivs med butiksstyckat kött, manuella fiskavdelningar, egna butiksbagerier och landets bredaste sortiment av livsmedel kompletterat av ett brett sortiment inom hus, hem och fritid. Erbjuder även ett storhushållssortiment anpassat för näringsidkaren. City Gross har högst tillväxt av Sveriges stora dagligvarukedjor och enligt branschens viktigaste årliga undersökningar mest rätt kvalitet, det hetaste varumärket och är den mest rekommenderade dagligavarukedjan med, enligt senaste SKI-undersökningen, Sveriges nöjdaste kunder. 

Besök webbplatsen för City Gross






Matrebellen_rgb_1

Den Svenska Matrebellen är ett 70-tal tillväxtorienterade ägare av allivsbutiker som på ett unikt sätt samarbetar med Bergendahls Food om bl a inköp, marknadsföring och livsmedelskontroll. Grupperingen har högst tillväxt inom svensk dagligvaruhandel.

Besök webbplatsen för Matrebellerna



Matoppet_1

Matöppet är närbutiker inom livsmedelshandeln. Själva konceptet ägs av Bergendahls Food, men butikerna av enskilda köpmän.

Läs mer om Matöppet


Eko_1       EKO Logo cmyk justerad avantgarde

EKO är stormarknader med fokus på hus, hem och fritid. Ett brett sortimentet med över 70 000 artiklar innehåller allt från tops till taggtråd samt ett begränsat sortiment av livsmedel. Affärsidén är att erbjuda märkesvaror till låga priser. EKO finns i Fjälkinge, Malmö, Borås och Kalmar. Här hittar du också våra senaste erbjudanden.

EKO drivs idag som ett självständigt bolag med egen ledning och styrelse. Ted Berggren är VD för EKO. 

Besök webbplatsen för EKO